Puppy Cursus

IMG_20170415_181916_054Daar stond ik dan, ineens met de riem van zora in mijn hand. Uhm… Mark jij zou toch de cursus doen? Maar helaas mijn vent had storingsdienst dus stond ik daar in mijn lichtroze kante jas te koekeloeren midden in een manege bak. Tja en dan krab je je wel even over je bolletje. Want Wat nu! Ik heb het overleeft haha, meer avonturen lees je hieronder Heb ik je al verteld dat bulterriërs ontzettend eigenwijs zijn? Niet, nou bij deze dan. Hoewel ik best wel een redelijk zelfvertrouwen heb kwa het instrueren en trainen van honden heb ik me toch wel verkeken op Zora. Van thuis uit altijd vriendelijke leergierige honden gehad lees, labrador, herders ect. Tja dan is een bulletje met een concentratieboog van een potlood wel een heel ander verhaal.

Dus onverwachts de pup trainen, niet goed op kunnen voorbereiden. Wat eindigde voor mij in mini drama. Want met een bull moet je op zijn minst de gekste in de bak zijn om maar enigszins aandacht te krijgen en aangezien Zora niet heel erg te porren is voor speeltjes en koekjes is het best lastig. Daar stond ik dan, te fluisteren, te gillen, blij te doen, half aan de riem te strekken, te springen, te dansen, te rennen en bovendien nog met publiek. Nu vind ik het helemaal niet erg om me voor een publiek uit te sloven. Integendeel zelfs, ergens vind ik dat nog leuk ook. Maar als het onverwacht is sta je wel ff te koekeloeren.

Dan moet je uit het niets een clicker woord verzinnen wat alles mag zijn. uuh… Frikandel, doosje, super, ja , nee, drollewolletje, uiteindelijk toch maar voor goed gekozen omdat dat toch de veilige weg is. Hond links? Hond rechts? Allemaal vragen die je de eerste puppytraining naar je hoofd geslingerd krijgt. Tip voor als je het binnenkort gaat doen, denk er alvast over na dat scheelt verassingen.

Mijn improvisatie skills waren nog vet verroest, maar ik kan je zeggen dat ik klaar voor de volgende ben. Een hoodie, wonderworst en boots het geheim voor een succesvolle training. 😀 Morgen eens dit recept uittesten 😀

binnenkort meer puppypret!

-x-

Steffie

Geef een reactie

