Dagboek: Vegetarisch

Een idee wat al langer broeit en omdat ik steeds maar loop te tobben met mijn gezondheid is het tijd om het te proberen. Ik ga vlees schrappen uit mijn dieet, ik ga niet volledig vegan, eet nog wel vis maar vlees sla ik voorlopig even over. Eens kijken hoe dat voelt. Met ingang van 26 maar 2017 stop ik er gewoon mee.

Ik ga hier bijhouden hoe het bevalt en de voor en nadelen met jullie bespreken. Als je lifestyle veranderingen leuk vind klik dan vooral even op de like button op mijn Facebook of twitter zodat je geen artikel hoeft te missen. Ik ben er net zoals 5 jaar geleden roken, gewoon een beetje klaar mee.

Ik ben nu dik twee weken vlees vrij, mijn huid is weer van een vette huid terug naar droog veranderd. Zo bizar, ik heb iets minder last van mijn buik, maar daar ben ik inmiddels ook andere dingen voor aan het doen. Komt in een andere update.

Opzich mis ik het vlees absoluut niet, ik eet wel weer meer granen heb ik gemerkt. Maar daar reageert mijn lichaam best goed op omdat ik van vroeger uit altijd al veel brood at. Omdat wij het niet zo heel breed hadden thuis aten we best vaak brood als avondeten. Dus mijn lichaam is daar wel op getraind om dat veel te krijgen. Ik ben niet heel veel meer groenten gaan eten omdat we toch  met zijn tweeën zijn en om iedere dag voor twee personen verschillend te koken gaat toch meer geld kosten.

Daarin heb ik nu een consessie moeten doen. Mijn vriend liep er tegenaan dat ik geen vlees meer at, hij vind het moeilijk en hij vond dat zijn favoriete eten niet meer werd gegeten omdat dat altijd eigenlijk vlees bevat. Mijn liefste is gewoon een dino, die zou graag alleen maar vlees eten en af en toe een boterham met hagelslag. Ik heb goed nagedacht, welk vlees mager genoeg is en niet te heftig voor mijn lichaam. Vanaf de aankomende week ga ik weer wat kip eten. Eens kijken wat dat voor mijn lichaam doet.

Als dit goed gaat dan ga ik een boer zoeken die kippenvlees verkoopt. Ik wil namelijk ook de grotere dierenproductie niet meer steunen. Het is niet goed voor de wereld, voor de dieren en voor ons. Maar gelukkig woon ik tegenwoordig in een dorp dus zal er vast wel een plek zijn in de buurt die eigen kippen verkoopt.

Wat ik wel fijn vind om te zien is dat meerdere mensen steeds bewuster gaan leven, thank you commerciële zorg. Heeft het toch nog iets goed gebracht. Je moet natuurlijk wel bewust zijn wat je in je mond stopt en wat daar allemaal mee is gebeurd. Maar ook hoop ik voor de wereld, dat hij zich steeds meer zo mag ontwikkelen. Want dan is er misschien nog hoop. Als we allemaal maar net wat bewuster worden, over onszelf, de wereld en onze acties en reacties.

-wees lief voor jezelf-

Steffie

Geef een reactie

