Moestuin #2

17796647_1657205957920452_1330410775558361856_nIk ben een twee weken verder binnen mijn moestuin avontuur en ik moet je bekennen dat mijn vingers vrij makkelijk groen aan het worden zijn. Ik heb inmiddels een hele andere samenstelling in de tuin. Helaas waren de zaadbakjes van de action echt een teleurstelling. Ook denk ik dat het te maken had dat ik ze ambitieus in de kas had gezet. Maar al doende leert men en ben ik trots op wat al groeit en bloeit.

Mijn spinazie groeit enorm hard en ik denk dat ik over ee17798967_1285526724865442_6959100539257438030_nn maand wel mijn eerste keer kan oogsten! Lekker voor in mijn groene smoothies en salades. Ik eet spinazie het liefste rauw, eigenlijk is dat met bijna alles zo. Wanneer het verhit word vind ik het vaak minder lekker. Gek is dat eigenlijk, maar het is niet anders haha. Wat ik ook super vet vind is dat mijn bloemen het beter in de grond doen dan in de potten. Iedere dag zie ik er nieuwe groene blaadjes bij komen en ik kan niet wachten om straks de dwergpapegaaien te verwennen met zonnepitten uit eigen tuin. Ook sta ik te popelen om mijn calendula te oogsten. Maar goed werk heeft tijd nodig. Ik weet ook zeker dat het een gezellige bedoeling word.

Ook ben ik echt super benieuwd naar de wortel peterselie. Die word super veel geroemd bij koolhydraat arme lifestyle groepen en ik ben dan ook erg benieuwd naar de smaak. En natuurlijk de recepten die je er mee kan maken. Maar ze zijn nu net 2 cm groot dus ik moet nog even wachten.

Vandaag heb ik een gele paprika plant gekocht voor in de kas, gewoon een babyplantje van de groente waar ik iedere dag van geniet. Ik heb namelijk gelezen dat het heel moeilijk is om ze te kweken in huis. Daarom hoop ik dat deze het lekker warm gaat krijgen in de kas en ons gaat verwennen met lekkere paprika`s.

Waar ik ook enthousiast over ben is mijn berry assortiment! Ik heb een frambozen stekje, een blauwe bes en een aardbeien plant. alles voor een groene smoothie in huis dus. nu maar eens heel veel liefde geven en hopen dat ik net zo veel liefde terug van ze mag krijgen :).

Op het moment in de moestuin:

  • spinazie
  • aardbei
  • wortelpeterselie
  • zonnenbloemen
  • echineacea
  • calendula
  • lavendel
  • blauwe bes
  • munt
  • framboos

Inmiddels heb ik natuurlijk ook wat moestuinjes van de Albert Heijn verzameld waar ik de volgende vandaag heb gezaaid. Cherry Tomaatjes, wortel, goudsbloem, phacelia, wortel, spinasie, kaneel basilicum ( heeeeeeeel benieuwd naar).

Verder staat nog op mijn wensenlijst een slabak waarvoor ik nog een sinaasappelkistje moet scoren, tijm en salie. Ook om in de toekomst mijn eigen kruiden remedies voor mezelf te maken. Hoe fijn is het om je eigen tijmsiroop voor je keel te kunnen maken. Wat salie om de hormonen te reguleren.

Ik ben zo blij dat ik dit project gestart ben, zeker omdat ik wil werken naar mijn eigen boerderij met hulpverlening, meditatiecentrum en praktijk erbij. Ik ben er mee bezig, maar dit helpt me zeker met de ontwikkeling hier naartoe.

-x-

Steffie17798986_1285526894865425_2763129059006718471_n

Geef een reactie

