De moestuin #1

IMG_20170316_174849_805Na een aantal dagen struinen op het internet staat er eigenlijk weinig geschreven over de moestuin ervaringen in een soort van tentje. Ik heb bij de Action een planten tent gekocht waar ik mijn eigen moestuintje in zou kunnen hebben. Alleen wanneer ik google naar meer informatie mis ik daar gewoon het een en ander. Daarom heb ik besloten mijn moestuin avonturen bij te houden op mijn blog.

Al een paar jaar fantaseer over mijn eigen moestuin heeft er voor gezorgd dat ik nu deze stap heb genomen. Ik woon sinds een paar maanden samen en omdat ik nu meer een plek voor mezelf heb dan dat ik ooit heb mogen hebben was het nu de tijd. Omdat we nog niet weten wat we precies met de tuin willen heb ik gekozen om mijn moestuin in potten aan te gaan leggen.

Vorige week hadden ze een moestuin-tent in de aanbieding bij de action. Niet te groot, niet te klein, ideaal om te beginnen. Omdat ik mezelf ken heb ik besloten om niet te hard van stapel te lopen en het langzaamaan op te bouwen.

Zaden die ik heb gekocht:

  • Calendula
  • Lavendel
  • Kamille
  • Paprika
  • Vleestomaten
  • Alfalfa
  • Parijse Worteltjes
  • Basilicum
  • Aardbei ( hiervan heb ik een stekje)

Ik wil nog even verder denken welke twee items ik er echt nog bij wil hebben. Ook in verband met het zelf maken van eventueel creme of zalf. Dus dat is interessant. Wie weet als het goed gaat dat ik langzaamaan ga uitbreiden. Als je daarin een tip hebt, laat het vooral weten. Omdat ik nog veel verder wil ontwikkelen in fytotherapie en alles wat daar bij hoort. Ik heb nog een opleiding op het oog maar daar wil ik even goed voor sparen dus dat is iets voor over een jaar of 5. Maar in de tussentijd kan ik natuurlijk wel veel al zelf leren over het kweken, telen, en verwerken van de bloemen en kruiden.

Ik heb nog wel wat dingetjes op mijn boodschappenlijstje staan. ps. Let ook op bij ruilgroepen in de buurt bij je want wie weet staan er wel dingen op die je prima kunt gebruiken :D!

  • Hydro korrels –> ga ik ruilen 😀
  • Gieter –> lijkt me iets beter dan een plantenspuitje om eens in de week bij te gieten.
  • Grond ( ik ga vandaag informatie inwinnen wat dan het beste zou zijn)
  • Kalk om extra voeding te bieden, maar daar moet ik ook nog informatie over inwinnen in het tuincentrum.

Maar over de nieuwe dingen snel meer. Ik ga nog even op pinterest struinen, googlen en lief zijn voor de plantjes, want een beetje liefde kan nooit geen kwaad. De afgelopen week al weer veel te veel negatieve energie de wereld in zien gaan.

-X-14963321_1131368343614615_6991475100995982984_n

Steffie

 

Geef een reactie

