Dagboek: Blijdorp

17198180_1252134611537987_1507388655_n

 

Afgelopen zaterdag was ik in Rotterdam te vinden om daar eens weer rond te neuzen in Diergaarde Blijdorp. De laatste keer dat ik daar was, is zo`n 6 jaar geleden. Dus de tas gevuld met gezond lekkers en gaan met die banaan.

Wat me opviel was dat er meer dieren actief waren dan dat je in de zomer zou gaan. daarentegen waren er ook een aantal dieren vanwege de kou niet te zien. Maar de tijgers en leeuwen waren bijvoorbeeld veel actiever dan dat ik ze ooit in een dierentuin heb gezien.

Normaal sleep ik overal mijn camera mee naartoe, maar op de een of andere manier heb ik steeds meer de behoefte om te genieten van het moment, dan bezig te zijn met het maken van de perfecte foto`s. Natuurlijk wist ik wel dat mijn lover zijn spiegelreflex meenam, zo kon ik echt genieten. Wat ik goed vind van Blijdorp is dat ze verschillende samenwerkingen hebben om de natuur te beschermen. We zouden daar toch allemaal wat meer mee bezig moeten zijn.

17198025_1252134624871319_1566141150_nMaar wat is het leuk om daar rond te lopen en te beseffen dat je midden in een stad zit en onder een spoor door  moet om de rest van het park te zien. Maar dan hebben ze daar toch een stukje serene kunnen creëren waardoor je je even in een andere wereld waant. Ik hou van dieren, eerlijk is eerlijk, ik hou meer van dieren dan van mensen. Soms denk ik zelfs dat we een voorbeeld kunnen  nemen aan de dieren en de balans daarin. Maar goed dat is een ander verhaal. Daar rondlopend samen met de liefde van je leven en bijzondere vrienden besef je je stiekem hoe je van geluk mag spreken dat je dit kan ervaren. Samen genieten van het moois wat de wereld te bieden heeft.

En dan loop je van het prachtige oceanium naar de rest van het park en dan kom je langs hele snoezige beestjes. Ik vond het in een woord ge-wel-dig om deze diertjes in het echt te zien. Ik hou van amerika, de natuur, niet van trump natuurlijk…. maar dat zie ik als tijdelijke zaak. Toen ik de groep wasbeertjes zag waande ik me even in die wereld. Ik heb bijvoorbeeld de afgelopen wie is de mol afleveringen vooral zitten kwijlen op de bank vanwege het landschap. Ooit gaan we roadtrippen die kant op, dat staat echt op mijn bucket list.  Maar dat maakte mijn dag echt onvergetelijk.

17195644_1252134621537986_370083860_oAls klap op de vuurpijl hebben we iets heel moois mogen bewonderen. Namelijk het baby neushoorntje van Namaste. Er is een neushoorn geboren en steeds als er zoiets gebeurt springt mijn hart een keertje extra van geluk. Ik vind het namelijk heel erg dat er bedreigde diersoorten zijn en de neushoorn is er daar een van. Wist je dat ze al zo`n 60 miljoen jaar rondlopen. Helaas zijn het er niet zoveel meer, maar door broedprogramma`s word daar gelukkig een stokje voor gestoken. Moeder en kind stonden erg goed in beeld en dat verleende natuurlijk voor een mooie foto. Zouden dieren net als mensen trots zijn op hun kroost en het niet erg vinden om er mee te showen? Dat vraag ik me dan af op zo`n moment. We kunnen in ieder geval zeggen dat we een super schattig neushoorntje hebben gezien.

De entree van Blijdorp is 22 euro, wat ik snap omdat natuurlijk die dieren onderhouden moeten worden, maar ergens vind ik het aan de dure kant. Wij hebben via kruidvat kaartjes weten te scoren voor 14,50 en dat vind ik een prima prijs. Blijdorp een aanrader? Zeker als je het mij vraagt 🙂 Zeker voor herhaling vatbaar.

-X-17160818_1252134578204657_315455126_n

Steffie

Geef een reactie

