Winterdroom thee

DSC_9870.JPGWist je al dat ik een theefanaat ben? Nope, nou bij deze beken ik het. Ik vind het heerlijk om theetjes te drinken en bij voorkeur drink ik kruidenthee. Niet alleen om de werking, maar omdat die meestal ook prima koud te drinken zijn. Zo drink ik dus haast nooit frisdrank. Ik heb echt op het moment denk ik wel 20 verschillende soorten thee in huis waarvan ik je vandaag kennis laat maken met de thee Winterdroom.

Winterdroom komt van Holland & Barrett en is een losse thee, leuk feitje je herent de kruidenthee van Holland & Barrett aan het paarse labeltje. Deze thee kost 2,59 en daar heb je 40 gram voor. Niet te duur, maar ook niet goedkoop. Zoals ik hierboven al schreef is het voordeel van deze thee dat je hem zowel warm als koud kunt drinken en dat vind ik een plus. Dan zet ik in de ochtend een hele pot en daar kan ik dan de gehele dag van genieten.

Ingrediënten:

Appelstukjes, Lindebloesemblaadjes, IJzerkruid, Pepermuntblad, Steranijs, Anijszaden, Nanamunt, Bonenschillen, Zoethout, Safloerbloesemblaadjes, Natuurlijk aroma, Korenbloesemblaadjes

Lindebloesem is een heerlijke zachte thee die goed is voor de luchtwegen, pepermunt geeft de thee een fris tintje en is tevens verzachtend voor de maag. Steranijs en anijs ondersteund het darmstelsel.Daarnaast ondersteund  IJzerkruid ( verbena) het zenuwstelsel. Een theetje dus met allerlei voordelen. Nu ben ik wel eerlijk, een theetje zal de problemen niet oplossen, maar zal zeker ondersteuning bieden. Let wel op dat wanneer je last hebt van hoge bloeddruk je deze thee overslaat i.v.m. de zoethout.

Laat ik dan nu de smaak proberen te beschrijven. Als je een slok neemt heeft de fris zoete smaak van de anijs de boventoon. De nasmaak is meer bloemig waar de bloesems tot hun recht komen. Het is geen nadrukkelijke bloemige smaak maar een zachte smaak van vooral de lindebloesem. Die zit er dan ook het meest in dus dat is niet gek. De appelsmaak is echter ver te zoeken, maar dat vind ik niet perse een probleem.

Deze thee krijgt van mij een 7,5 een prima theetje om iedere dag te drinken. 15327493_1160717200679729_9041833364788878704_n

-X-

Steffie

 

Geef een reactie

