Detox dag #1 Detoxner

17105272_1247046375380144_1783377476_nCarnaval is weer voorbij en het vasten kan gaan beginnen. Sinds vandaag ben ik begonnen met een detox waar je licht bij moet eten. Ik kan je vertellen dat het me ergens wel een beetje tegen valt. Ik dacht licht en nauwelijks eten dat lukt me wel, maar ergens zit mijn hoofd er tussen. Stiekem kom ik er achter dat mijn hoofd echt teveel bezig is met voeding. Tijd om daar eens mee aan de slag te gaan. De komende weken ga ik eens opzoek naar de kern waarom dit zo is.
Mijn eten van vandaag, een eiwit shake, een stuk komkommer, een banaan en als diner kip pesto met rösti. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen honger heb gehad, maar op de een of andere manier was mijn hoofd wel aan het zeuren  om eten of misschien wel koffie. Want dat pak ik op het moment ook niet.  Heel veel kruidenthee, water en 4 keer per dag mijn inuline bruistablet uit de detox kuur.

Ik merk hoe onsmakelijk ook dat ik wel meet gassen heb dan normaal, maar ik ben nog niet meer naar het toilet geweest. Ik ben benieuwd want het doel van deze detox is dat de darmen gereinigd worden. Tot nu toe, nog geen gekke dingen ervaren. Ik weet ergens ook niet of dat positief is want je wilt natuurlijk als je zoiets gebruikt wel dat het was doet. Het rommelt overigens wel flink, er komt een hoop herrie uit mijn maagstreek.

Ik ben benieuwd wanneer het los komt, ik hoop natuurlijk niet dat het voor ongemakkelijke situaties zorgt omdat ik de komende dagen ook moet werken. Maar ook die avonturen zal ik delen hier.

Ik ga nog een pot heet water opzetten. 15327493_1160717200679729_9041833364788878704_n

tot morgen,

Steffie

Geef een reactie

