Thuis… Dat ben jezelf

Ik merk steeds meer dat ik weer graag in de papieren duik, schrijven in mijn dagboek, brieven schrijven, stukjes schrijven. Mijn ervaringen op papier krijgen, het brengt me rust en kennis. Maar ook duik ik weer steeds vaker in de boeken, tijdschriften en op internet. Niet voor anderen, maar echt voor mezelf.

Dat ik de afgelopen 5 jaar flink in de knoop heb gezeten word me met de dag duidelijker. Het is een fijn gevoel wanneer je langzaamaan je eigen ik weer terug vind. Het is ook een beetje gek want je kent die persoon wel, maar ondertussen was dat toch ook de gene die volgens jou denkpatroon niet goed genoeg was. Maar toch vind je haar fijn, leuk en gezellig. Op het moment ben ik mezelf aan het omarmen, aan het verwelkomen. Terug van weggeweest.

Voor het eerst in een hele lange tijd voel ik me thuis. We kennen het allemaal wel, home is where the heart is. Ja we delen en roepen hem allemaal, maar voelen we het ook echt. Is thuis de plek waar je met de mensen bent van je je het meest houd? Of kan je je pas echt thuis voelen wanneer je jezelf omarmt en hoe moet ik het uitleggen. Ik heb steeds meer het gevoel dat thuis niet een persoon is of een plek. Nee thuis is de energie die jij geeft aan die persoon of plek. De energie waar jij op je best bent, dat is thuis. Je maakt van een huis een thuis omdat je er het beste van jezelf in steekt en dan krijgt een thuis al heel snel vorm.

Iedere dag leer ik zulke mooie lessen in mijn proces van het leven. Zo ga ik het maar noemen. Het is niet dat ik een doel heb, ik heb er heel veel. Ben ambitieus genoeg om tot mijn 80e door te blijven gaan met projecten en grotere termijn doelen. Maar ik zie het nu niet meer als losse doelen. Het is een geheel, ik leef mijn leven en neem daarin de tijd voor allerlei leuke projecten en ambities die ik wil vormgeven. Bovendien het idee dat ik nog tot mijn 80e heb geeft me rust en heeft mij voor een groot deel uit mijn chaotische hoofd gehaald. Want wat vandaag niet kan, komt morgen wel en dat is allemaal oké.

Jou leven draait om jou eigen proces en we zijn heel vaak bezig met wat anderen willen, doen, vinden, ruiken, horen voelen….. maar wat wil jij nou? Waar word jij nou je beste thuis van?

Je kan er op mediteren, met die vraag gaan wandelen of heb  gewoon beantwoorden. Neem hem mee en leer ervan ;).

Liefs,

Steffie 15327493_1160717200679729_9041833364788878704_n

Geef een reactie

