Filmreview: Inferno -♥♥♥♥♥-

Laatst heb ik kaartjes gewonnen voor het derde deel uit de Dan Brown trilogie Inferno. Ik als Tom Hanks liefhebber was natuurlijk helemaal door het dolle heen. In deze blogpost geef ik een review zonder spoilers te geven. Wel vermeld ik de omschrijving van de film.

INFERNO is de nieuwe spannende thriller van regisseur Ron Howard (The Da Vinci Code), gebaseerd op de meest recente bestseller van Dan Browns succesvolle Robert Langdon-boekenreeks.

In INFERNO wordt de beroemde hoogleraar kunstgeschiedenis en symboliek, Robert Langdon (Tom Hanks), wakker in een Italiaans ziekenhuis met geheugenverlies. Hij ontdekt dat hij in het bezit is van geheimzinnige codes, die gecreëerd zijn door een briljante wetenschapper die geobsedeerd is door het einde van de wereld en het duistere meesterwerk Inferno van Dante Alighieri.

Als blijkt dat zijn leven in gevaar is, helpt de jonge dokter Sienna Brooks (Felicity Jones) hem te ontsnappen en de mysterieuze codes te ontcijferen. In een race tegen de klok proberen Langdon en Brooks samen het wereldbedreigende complot te stoppen.

♥♥♥♥♥ 5 hartjes voor deze topper! Net zoals zijn voorgangers vind ik de koppeling met de oude kunsten zo leuk en fascinerend. Het maakt het mysterieus, laat je nadenken over de wereld en over complottheorieën. Ik vind iedere keer weer de Iluminatie fascinerend en toch vraag ik me altijd stiekem af of ze er niet echt zijn. Wie weet, ik denk wel dat er geheime vennootschappen zijn. Maar waar ze uithangen? Wat ze doen, dat mogen wij natuurlijk verzinnen.

Ik denk dat ik de hele film op het puntje van mijn stoel heb gezeten. Wat een spanning weer. Als je van thrillers houd die je dieper laten nadenken is deze film zeker een aanrader. Als je gevoelig bent voor spanning dan zou ik hem voorbij laten gaan.

Voordat je hem gaat kijken zeker ook even Angels & Demons en de Davinci Code checken. De trilogie komt met deze film op een mooi einde. Zeker een serie waar ik nog lang van ga genieten. Nu maar wachten op de DVD 🙂

Geef een reactie

