Ouderwets lamballen

Wanneer heb je voor het laatst echt niks gedaan op een dag? Voor mij was het al heeeeeeeel lang geleden. En het is zo lekker om te doen. Ik vind het zo fijn dat ik het deze week maar liefst 1,5 dag heb gedaan. Toch heb ik die dag nog best productieve dingen gedaan.Ik ben weer creatief bezig geweest, heb geblogd over de advent, foto`s gemaakt van producten die ik wil reviewen. Heerlijke muziek geluisterd en een flinke dosis Gilmore Girls meegekregen. Eigenlijk dingen waar ik dus ontzettend van geniet. Toch bizar dat mijn leven word beheerst door keuzes maken, stress, werk en angsten terwijl ik weer heb ervaren hoe het is om mezelf toe te laten om echt te ontspannen. Het moment te ervaren waar alles oké is zoals het is.

En dan komt mijn probleem weer naar boven, ik wil weten waarom ik het zo ervaar. Waarom laat ik het mezelf niet toe, waarom ben ik zo streng voor mezelf dat het net een beetje beter moet dan dat ik eigenlijk wil, waarom ben ik bang dat het niet goed genoeg is wat ik doe. Waarom… Soms brengt de waarom me op leuke denkstromen, bedenk ik gekke theorieën, maak ik mijn eigen verklaringen. Maar waarom maakt het me ook zo vaak moeilijk. Waarom laat ik dat toe…. daar is hij weer.. mijn verrijking maar ook mijn valkuil.

Door het gevoel vast te houden dat alles oke is wat ik nu doe kan ik ook wat luchtiger kijken naar mijn waarom probleem. Dat is ook verhelderend, zeker in de huidige tijden van reflectie en voortdurende druk om te presteren. Is het ook wel eens lekker om niet te presteren, lekker te laten. Ik zou alleen willen dat ik het foefje vind zodat ik dit gevoel vaker kan toepassen.

Waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van niet nadenken maar doen. Dat weet ik bijna zeker, alleen moet je dan het trucje leren om jezelf los te laten. Je eigen eisen los te laten en de dingen te laten zijn zoals ze zijn. Wanneer ik er achter ben hoe je dit kan vastpakken zal ik het zeker met jullie delen. Want ik denk oprecht dat dat trucje het leven makkelijker maakt.

Ik ga weer even lekker een beetje zijn op deze zondag, alles is oke, en onthou dat jij ook goed bent zoals jij bent.

<3,

Steffie

2 gedachtes over “Ouderwets lamballen

  1. Ha bedankt Steffie,
    Dezelfde gedachten slopen gisteren ook even bij mij binnen tijdens het lamballen. Na deze tekst voel ik mij weer beter over gisteren, een dag filmpje kijken op bed, en niets aan het huishouden doen!

    Liked by 1 persoon

  2. Leuk om te lezen! Ik heb hier ook een tijd last van gehad maar door me letterlijk ‘over te geven’ aan het niks doen gaat het me steeds beter af. In het begin veel onrust en gedachtes doordat ik mezelf van alles wil verplichten. Maar uiteindelijk ben ik stukken minder productief als ik mezelf van alles opleg. Voortaan laat ik regelmatig alles even varen en dat is prima :-). Liefs xxx ps veel plezier bij de bios vnv

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

