Moestuin #1

Vorige week kreeg ik van mijn lief een moestuin, met daarbij behorende zaadjes van verschillende kruiden en een zakje aarde. Ik die al een aantal jaar aan het dubben ben om een moestuin te beginnen was natuurlijk super blij met dit cadeau.

Nu een week later ben ik de trotse mama van baby plantjes :D. Mijn peterselie is nog niet uitgekomen maar mijn oregano en basilicum zijn al aan het ontkiemen. Zo magisch om te zien hoe dit zich manifesteert. Wat ik leuk vind om te zien is dat het blad van de twee kruiden totaal verschillend is. Waar de basilicum al vrij dik van stuk is, is de oregano sierlijk en petit.img_20161030_145043

Iedere dag vertroetel ik de plantjes met vers water uit een plantenspuitje en kijk ik toe hoe ze groot genoeg worden voor de volgende stap. Het is mooi hoe het leven gegeven word en ik een onderdeel mag zijn van de groei van deze planten. Ja ik lijk haast een boomknuffelaar… ennuuh… so what dat ben ik misschien ook wel. Ik hou gewoon enorm van de natuur.. . misschien soms wel meer dan dat ik wil toegeven.

Altijd maar weer die angst wat mensen van je vinden hĂ©, ja het houd mij iedere dag bezig. Maar vandaag kom ik er voor uit… Ik hou van bomen! Zo dat is er uit, dan hoef ik me daar niet meer voor te schamen. Ik merk gewoon dat de natuur mij helpt tot mezelf te komen, de frisse lucht, de geuren het doet me altijd goed. Best vreemd dat ik niet vaker buiten te vinden ben eigenlijk. Misschien moet dat een van mijn doelen voor het komende jaar zijn. Meer naar buiten.

Want hoe meer tot rust de geest kan komen hoe meer dingen je voor elkaar kan krijgen. Dus eigenlijk het is best stom dat ik bang ben dat anderen het stom vinden en dat ik het daarom maar niet doe. Ik ben al een heel eind hoor met het afbreken van mijn angsten, maar nog een kilometer te gaan. Maar goed ik blog gewoon lekker over mijn proces wat mij weer helpt om te verwerken en misschien ook wel jullie te helpen.

Ik hoop in ieder geval dat mijn plantenkindjes goed gaan opgroeien tot sterke kruiden, die ik dan weer kan gebruiken in een maceraat, zalf of tinctuur.

Geef een reactie

