Diary: Terugtrekken

Ken je de kunst van het terugtrekken? Ik kon het niet.. ik ging altijd voor 1000000% voor iets, gaf mezelf nauwelijks rust want wanneer er iets in mijn kop zat, tja dan zat het niet in mijn kont. Waardoor ik altijd druk op mezelf uitoefende…. Ik heb de kunst van het stapje terug doen leren kennen en het voordeel wat ik er mee op heb gedaan. Ik vind het een aanrader.

Ik ben echt een stier, koppig en hup op mijn doel af. Doordraven tot het doel is bereikt. Daardoor heb ik een enorm doorzettingsvermogen wat natuurlijk super is. Maar het heeft ook een keerzijde, namelijk uitputting. Zonder rust in een ruk doorgaan vreet energie, maar te koppig om het in te zien zette ik toch door.

Op een gegeven moment kon ik niet meer, tot dat het enige nog was wat ik kon doen… stoppen, rusten en slapen. Dat heb ik gedaan, nogal veel en weetje wat. Sinds ik mezelf toelaat om mezelf terug te trekken en naar mezelf te luisteren gaan dingen me veel beter af. Dingen gaan gewoon wat gemakkelijker wanneer ik iets meer rust neem voor mezelf. Waaronder weer een normaal ritme vinden, meer rust voor huishoudelijke taken maar ook meer rust voor dingen waar ik interesse in heb.

Doordat ik heb geleerd terug te trekken weet ik beter waar ik over 10 jaar wil staan. Ik ben een beeld voor me waar ik graag stapje voor stapje naartoe wil gaan werken. Geen abracadabra meer dat het in een keer moet, maar stapje voor stapje bij mijn doel komen. Het is leuk om naar dingen  uit te kijken. Maar mezelf ook de tijd gunnen om te bedenken hoe ik daar ga komen. Ik ben pas 26, nog veel tijd te gaan.

Het terugtrekken was voor mij een aangename bries die dingen in ander perspectief zette. Het was iets totaal anders dan wat ik normaal zou doen. Ik ben gestopt met knokken…. en guess what… het gaat eigenlijk best lekker. Waardoor ik weer wat meer vertrouwen in het leven krijg en dat is natuurlijk wat we willen.

Ik ben dankbaar voor deze les, vandaar dat ik hem deel met jullie want het is een hele waardevolle les voor mij geweest. Daarnaast is het goed om dingen te noteren en te beschrijven. Ook voor mijzelf om terug te lezen en te onthouden. Wanneer ik het schrijf verwerk ik het goed en krijgt het een blijvende plek in mijn koppie en dat is wat ik wil.

Weer een stapje dichter bij een meer gebalanceerd leven. 😉

Liefs,

Steffie

 

2 gedachtes over “Diary: Terugtrekken

  1. Ooh dat zeg je mooi!
    Haha nou dat koppige van een stier heb ik ook xD. Precies wat je zegt, soms maar gewoon de boel de boel laten en rust nemen. En beter leren plannen en niet te veel op een dag doen. Dat helpt mij enorm.
    Ik ben nog aan het uitzoeken wat ik wil qua werk etc. ik hoop op het Chickstart event er nog beter achter te komen wat ik nu wil.

    Like

Geef een reactie

