Aroma: Joy van de Tuinen

Mijn neus is een van mijn belangrijkste zintuigen wat betreft mijn gemoedstoestand. Wanneer er een luchtje langskomt waar ik niet zo fan van ben merk ik dat al meteen. Gelukkig werkt het ook zo met fijne geuren. Laatst was het bij mij op het werk de tweede voor 1 euro op de essentiële oliën en nam ik onder andere de geur Joy mee.

Ik gebruik mijn essentiële oliën het meest in een geurbrander. Ik heb nog wel wat andere ideetjes voor projectjes waar ik ze in kan gebruiken, maar daar zal je tegen joy-aroma-therapiedie tijd wel een blogje over voorbij zien komen.

Aromatherapie word eigenlijk al sinds oudsher gebruikt. Wierook ( daarmee wil je ook een bepaalde energie behalen door middel van geur), Kruiden in water, oliën, potpourri, parfum, je kan het zo gek niet bedenken maar eigenlijk is alles waarmee je een fijne geur om je heen hebt een soort van aroma therapie. Voel jij je zelfverzekerder met een parfum op, dan heeft die parfum die werking, voel jij je gereinigd door salie wierook of juist door die douchegel met rozemarijn?

We gebruiken het stiekem meer dan dat we denken en dat vind ik mooi. Over het algemeen ben ik heel bewust met geuren bezig en dat vind ik ook ontzettend leuk. Ik sta ook te popelen om een aroma therapie opleiding te doen maar ik moet nu eerst andere dingetjes afmaken.

Eigen ervaring:

Joy is een warme geur, vanille, amandelolie en tonkabonen. Hierdoor is de geur wel subtiel. Dat kom je niet vaak tegen want geuren met een warme ondertoon zijn vaak wat zwaarder in de ervaring. Met deze is dat niet zo en dat vind ik een leuke variatie tussen mijn verschillende oliën.

Ik had hem laatst eigenlijk onbewust aan en ik merkte aan mezelf dat ik in een flow van positieve energie kwam. Op zo`n moment probeer ik altijd even stil te staan en te bedenken waar het vandaan komt. Zodat ik dat in de toekomst eventueel kan inzetten. Ik keek om me heen en zag mijn aromalamp aanstaan met het flesje joy ervoor. Er kwam een glimlach op mijn gezicht en ik ging neuriënd verder. Joy heeft haar doel al meteen bereikt. Ik zal deze geur zeker vaker aanzetten.

Als je een keer bij Holland & Barrett bent raad ik je zeker aan hem even te besnuffelen. Wie weet werkt hij voor jou wel net zo als voor mij.

 

2 gedachtes over “Aroma: Joy van de Tuinen

Geef een reactie

