Spiritualiteit: De levensboom

Spiritualiteit is altijd al een onderdeel van mijn leven. Ik draag al meer dan 10 jaar haast dagelijks een edelsteen mee, ik leg tarot kaartjes en werk graag met kruiden. Ik leef volgens de natuurlijke cyclussen, geloof in energie en de wet van drie en karma is heilig voor me. Onder het kopje spiritualiteit zal ik bloggen over ervaringen, weetjes, rituelen en andere dingen die onder spiritualiteit vallen. Vandaag zet ik mijn favoriet de levensboom in het zonnetje.

Toen ik in een boek over heidense magie las over Ygdrasil sprak ze me meteen aan ( er komt nog een losse post over alle dimensies in Ygdrasil). Het stond voor de cyclus van het leven, het groeien, vallen en weer op staan. Alles heeft verbondenheid met elkaar en vanuit een vaste stam kunnen we vertakken en vertakken. Maar we komen allemaal uit dezelfde kern. Wat een mooie gedachte was dat. Geen oordeel, geen hokjes want er was een groot hokje, het voelde in een klap veilig.

Steeds meer ging ik me verbazen over bomen. Hoe ze eruit zien, het contrast die met iedere soort lucht samen gaat. De wederopstanding die ieder jaar in de lente gebeurde en het lostlaten in het najaar. Het is een mooie cyclus. Het leerde me dat ik mag loslaten wat ik niet meer nodig had, of dat nou oude gewoontes waren, of personen. Dat hoort bij de cyclus van het leven. In de winter rusten en voelen hoe het voelt zonder het geen wat je hebt los gelaten en nieuwe vertakkingen maken die het aankomende jaar kunnen gaan groeien. Die vertakkingen laten op poppen tot mooie bloesem zodat je in de zomer kan stralen met je blaadjes en zo weer het kaf van het koren kan scheiden in het najaar.

Ik zal niet zo snel een boom knuffelen, maar wanneer ik lekker op een veld tegen een boom ga aanzitten voel ik me echt super veilig, op mijn plek. Krijg ik mooie inzichten en voel ik me niet meer alleen.  tree of life

Tegenwoordig heb ik gelukkig een mooie hanger om, toen mijn beste vriendin die meebracht uit Edinburg Schotland  ( waar ik heel graag naar toe wil) begon ik te huilen. Zij wist te vinden waar ik al jaren naar opzoek was geweest. Vanaf die tijd zijn we echt onafscheidelijk. Ik wil graag dit teken ooit nog eens als tatoeage, maar ik durf nog niet zo goed. Wie weet vind ik ooit de kracht.

Ik geloof dus in een oer energie waaruit alles is ontstaan, ik vind het een fijn gevoel en een goede gedachte. Ik vind het super fijn dat het Tastbaar is, ik kan er een beeld bij maken. Het is voor mij het begin en het einde.

Geef een reactie

