De Alleppo Challenge: week 1

De hele maand september ga ik mijn haren wassen met een blok zeep. Ja, een blok zeep die voor een groot gedeelte uit olijf olie bestaat. Ik ben heel nieuwsgierig en heb al veel positieve reacties gelezen  dus sta te popelen om dit uit te proberen.

Eerste indruk:

Ik ben aangenaam verrast hoe makkelijk de alleppo zeep verdeeld, er komt redelijk wat schuim in mijn haar. Bij het uitspoelen stuit ik toch op het stroeve zeep gevoel waardoor ik toch mijn keratine conditioner wil gebruiken.

Mijn haar heb ik wel in de lucht laten drogen en ik heb minder pluizig haar dan normaal. Dat is positief en ook voelt het super zacht aan.

Tweede keer wassen:

Oke wat ik merk is dat ik na het wassen mijn haar moeilijker droog krijg. Föhnen lijkt een eeuwigheid te duren en er ligt een laagje om mijn haar heen.. het oogt niet echt vettig maar zo voelt het wel een beetje. De eerste wasbeurt was ik positief, nu weet ik het niet zo goed. Omdat het wat vetter aanvoelt voel ik me niet echt schoon ofzo. Dat zit misschien tussen de oren.
Wanneer het helemaal droog is merk ik dat waar ik me aan stoorde weg is, het voelt lekker zacht aan. Ik kan het wel beter in model brengen. Ik denk dat het komt omdat het toch olijf en laurier olie is.

De eerste week zit erop en ik ben toch wel meer nieuwsgierig geworden. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Mijn haar voelt in ieder geval wel wat dikker aan en ik lijk minder haren te verliezen, minder pluis te hebben. We testen gewoon door. Volgende week weer een nieuwe update.

5 gedachtes over “De Alleppo Challenge: week 1

Geef een reactie

