Hot Oil Treatment

Een Hot Oil treatment is heel erg lekker voor je haren. Zeker aan het eind van de zomer verdienen ze wel een extra verwen momentje. Je kan natuurlijk een treatment bij de kapper doen om je eens echt even lekker in de watten te leggen maar je kan het ook heel prima thuis maken. Hieronder deel ik mijn favoriete combo.

Wat heb je nodig ( ik heb zelf half lang haar) :

  • een steelpannetje
  • handdoek voor over je schouders want je zou nog wel eens kunnen knoeien.
  • twee eetlepels kokosolie (beste is extra virgin)
  •  een eetlepel castor olie
  •  twee eetlepels olijfolie
  • Optioneel : Hemp olie , Jojoba olie, avocado olie
  • Een haarverfkwast
  • puntkam
  • eventueel klemmen om je haar te verdelen
  • Een oude sjaal om om je hoofd te wikkelen

Meng eerst de vloeibare oliën in het steelpannetje zonder het te verwarmen. Voeg vervolgens de twee eetlepels kokosolie toe en laat dat smelten. Het smeltpunt van kokosolie ligt tussen de 25 en 30 graden dus wanneer de twee brokken gesmolten zijn heeft de olie een aangename temperatuur om aan te brengen. Zo verbrand je ook niet je lijf. Wanneer het allemaal gesmolten is neem je de pan van het vuur en neem hem mee naar de badkamer of daar waar de spiegel is.

Verdeel het haar in secties. Zorg ervoor dat je de olie ook goed aanbrengt op de hoofdhuid want daar doet de castorolie zijn werking ( hello dikker haar!). Breng het in op het hele haar en kam het nog een keer door en vlecht je haar. Een vlecht is namelijk voor je haar het lekkerste liggen in bed. Het is in ruststand en schuurt niet langs je hoofdkussen waardoor het eerder afbreekt. knoop er een zachte doek om en slapen maar.

De volgende ochtend was je de olie uit en kan je je haar in model brengen. Hello mooie bos met haar!

Eigen ervaring:

Omdat ik in een half jaar tijd van donker kastanje bruin weer terug naar blond haar ben gegaan heb ik extra verzorging gegeven aan mijn haar waaronder regelmatig dit fijne masker. Hierdoor heb ik geen dode punten gekregen en is mijn haar helemaal niet droog geworden ondanks het blonderen. Wanneer je haar dus beschadigd is zou ik zeker dit masker eens proberen. Ik heb zelf als optionele olie hempolie gebruikt om zijn heilzame werking. Het voordeel van de castorolie is dat de plekken waar ik wat meer haaruitval had gehad door het mishandelen van mijn haar ( veel verven, stijlen, föhnen, krullen) er allemaal nieuwe haartjes aan het groeien zijn en mijn haar sterker is dan ooit.

Deel dit bericht met je vriendinnen zodat jullie samen weer een mooie verzorgde coupe kunnen krijgen.

Geef een reactie

